Heb je zicht op stress bij je medewerkers? Herken je de signalen? en bij jezelf......
Heb je zicht op stress bij je medewerkers bij de voordeur of pas bij de achterdeur?
Een van de meest gehoorde uitspraken bij medewerkers is dat ze stress ervaren, vaak door fors toegenomen werkdruk, digitalisering, fusie en reorganisaties, personeel tekort, hoge eisen waardoor er nauwelijks een werk privé balans is waardoor ze te lang doorgaan en dus een vele malen grotere kans hebben dat ze gaan uitvallen.
😏 Heb jij door als een van je medewerkers stress heeft?
☕️ Drink je regelmatig een bakkie thee of koffie om ECHT geïnteresseerd te praten en te horen hoe het gaat?
😰 Of geen van beide en word je “verrast” door een ziekmelding?
😇 Geef jij zelf het goede voorbeeld, door op tijd naar huis te gaan, niet in de avond nog door te werken en dat ook van je medewerkers te verwachten.
😴 Slaap jij minimaal 5 uur ononderbroken? Of werk je tot laat door…….
🏃♀️ Beweeg jij voldoende zodat je ook de stress kwijt kan?
Welkom nieuwe medewerkers of houdoe
Op veel plaatsen worden medewerkers welkom geheten, leuke kaart, bureau, klein cadeautje, supertof natuurlijk want daarmee behoud je langer medewerkers, maar is er ook aandacht voor een begeleiding hoe ze een optimale werk privé balans kunnen hebben?
Hoe ze de dag goed doorkomen? Hoe ze om kunnen gaan met werkdruk, de hoge verwachtingen? Hoe ze lekker in hun vel kunnen zitten, gewoon wat nodig is om een productieve en vitale medewerker te zijn en te blijven?
Of wordt er pas actie ondernomen als mensen al bij de achterdeur staan om of bij een ander bedrijf te gaan werken? Of nog erger lang gaan verzuimen omdat de stress uit hun oren spuit?
Als je jonge ambitieuze vrouwen helpt hun weg te vinden in het drukke arbeidsproces, door ze te leren hoe ze om kunnen gaan met stress, een balans te bewaren tussen hun werk en hun privé leven, hoe ze moeten ontspannen, goed kunnen slapen, dan weet ik een ding heel zeker dan heb je een medewerker die zich gehoord, gezien en gewaardeerd voelt en veel meer werkgeluk ervaart, eigenlijk zou ik met een nietje in mijn oor aan hun contract moeten hangen😁.
Zullen we samen eens kijken wat je kan doen om bij de voordeur niet alleen welkom te heten, maar ook nog eens te begeleiden zodat ze niet door de stress uitvallen? Plan hier direct een afspraak in mijn agenda. 👇
Klik hier voor een afspraak en een vitale scan
Herken de vroege signalen die medewerkers geven, ontvang hier de vroege signalenlijst want daarin staan de eerste signalen die jonge medewerkers geven en jijzelf dus ook, een ervan is dat ze een rommelig bureau hebben of steeds vaker kortaf reageren.
Als je de signalen gaat herkennen, ga dan op de koffie en ondersteun je mensen met vitaal leiderschap en niet met een opdracht of tot laat door te werken.
Lieve groeten,
Linda Lahaije